Eén van de vereisten voor het opstellen van een prognosebalans is het berekenen van de Activaposten (voor de andere vereisten zie de inleiding van het werkblad Winst-en-verliesrekening voor het budgetjaar. Deze posten bestaan uit:
Een overzicht van alle activaposten vindt u in Samenvatting van activaposten.
Werkblad Overige vorderingen, overlopende activa en effecten |
Bekijk screenshot van dit werkblad |
In dit werkblad worden in eerste instantie de betreffende balansposten (overige vorderingen, overlopende activa en effecten) uit de balans voorafgaand aan het budgetjaar overgenomen als beginstand. Vervolgens moeten de mogelijke/geplande wijzigingen in het budgetjaar worden geschat, zodat de waarde van deze balansposten aan het eind van het budgetjaar kan worden bepaald.
Heeft u ook een verantwoordelijkheid in personeelsmanagement? Kijk dan ook op HR Praktijk Rapporten voor rapporten, whitepapers en e-books over bijvoorbeeld kostenvergoedingen, werkkostenregeling, personeelskosten, loonheffing en de auto van de zaak.
Projecten of vragen rondom facilitair management? Kijk dan ook op F-Facts Rapporten voor rapporten, whitepapers en e-books over bijvoorbeeld inkoop & aanbesteden, huisvesting, schoonmaak en energie.