Kortingen en leverancierskrediet – voorbeeld 3

In deze werkbladen treft u een voorbeeld aan hoe u de financiële gevolgen kunt meten voor uw organisatie als u kortingen en leverancierskrediet verstrekt. In dit voorbeeld streeft een organisatie naar verkorting van de betaaltermijn, rekening houdend met notoire wanbetalers.

Onder voorbeeld 1 en voorbeeld 2 treft u andere mogelijkheden aan voor het verstrekken van kortingen en leverancierskrediet.

Inloggen

Lid van de Kennisbank Financieel?

 

Log hier in om verder te lezen.

Afbreken

Gebruikersgegevens

 

Geef hier uw gebruikersnaam en wachtwoord:

Werkbladen in deze Excelsheet

Werkblad Voorbeeld 3 – 1

Bekijk screenshot van dit werkblad

Werkblad Voorbeeld 3 – 2

Bekijk screenshot van dit werkblad

Gebruiksinstructie

Doel van deze tool

Zie ook Achtergrondinformatie Cashmanagement.

We introduceren het model – waarmee we de financiële gevolgen van het verstrekken van kortingen en leverancierskrediet kunnen meten – aan de hand van enkele voorbeelden (zie ook voorbeeld 1 en voorbeeld 2).

We borduren verder op de door Onderweg ingeslagen weg van voorbeeld 2. Het management is van oordeel dat ten aanzien van het gevolgde inning- en incassobeleid nog niet het onderste uit de kan is gehaald en stelt dat een NCW van € 29.000 haalbaar moet zijn. Daarbij wordt gestreefd naar een algemene verkorting van de betaaltermijn. Er wordt rekening mee gehouden dat altijd 0,5 % van de klanten uit notoire wanbetalers zal bestaan.

Personeelsmanagement

Personeelsmanagement

Heeft u ook een verantwoordelijkheid in personeelsmanagement? Kijk dan ook op HR Praktijk Rapporten voor rapporten, whitepapers en e-books over bijvoorbeeld kostenvergoedingen, werkkostenregeling, personeelskosten, loonheffing en de auto van de zaak.

Facilitair management

Facilitair management

Projecten of vragen rondom facilitair management? Kijk dan ook op F-Facts Rapporten voor rapporten, whitepapers en e-books over bijvoorbeeld inkoop & aanbesteden, huisvesting, schoonmaak en energie.