BSc invoering doelstellingen

De Balanced Scorecard is een communicatie- en informatiemiddel voor de gehele onderneming. Centraal staan de visie en strategie. Deze worden in deze werkbladen concreet gemaakt in vier perspectieven: financieel perspectief (lees: winst), klantperspectief (afnemers), intern perspectief (activiteiten en processen) en het leer- en innovatieperspectief (continuïteit, groei). Van deze vier perspectieven wordt ook de onderlinge samenhang gedefinieerd.

Inloggen

Lid van de Kennisbank Financieel?

 

Log hier in om verder te lezen.

Afbreken

Gebruikersgegevens

 

Geef hier uw gebruikersnaam en wachtwoord:

Werkbladen in deze Excelsheet

Werkblad BSc Financieel perspectief

Bekijk screenshot van dit werkblad

Werkblad BSc Klantperspectief

Bekijk screenshot van dit werkblad

Werkblad BSc Intern perspectief

Bekijk screenshot van dit werkblad

Werkblad BSc Leer- en innovatieperspectief

Bekijk screenshot van dit werkblad

Gebruiksinstructie

Doel van deze tool

Voor dit voorbeeld van een Balanced Scorecard is de beleggingsafdeling van een bank gebruikt.

Om een beeld te kunnen geven van de prestaties van de beleggingsafdeling van een bank moeten de doelstellingen (normen) ten aanzien van de verschillende prestatie-indicatoren ingevoerd zijn.

In de loop van het jaar moeten vervolgens de realisatiegegevens ten aanzien van de gedefinieerde prestatie-indicatoren worden ingevoerd.

Personeelsmanagement

Personeelsmanagement

Heeft u ook een verantwoordelijkheid in personeelsmanagement? Kijk dan ook op HR Praktijk Rapporten voor rapporten, whitepapers en e-books over bijvoorbeeld kostenvergoedingen, werkkostenregeling, personeelskosten, loonheffing en de auto van de zaak.

Facilitair management

Facilitair management

Projecten of vragen rondom facilitair management? Kijk dan ook op F-Facts Rapporten voor rapporten, whitepapers en e-books over bijvoorbeeld inkoop & aanbesteden, huisvesting, schoonmaak en energie.