Kwaliteit en kwaliteitsverbetering zijn voor de controller belangrijke aandachtsgebieden, vooral als het gaat om de kwaliteit van de uitvoering van de werkzaamheden. Bij kwaliteitsverbetering wordt de controller geholpen door een veelheid aan kwaliteitsmodellen, 'best practise'-modellen of benchmarkmodellen. In dit artikel worden de belangrijkste modellen voor de controller op een rij gezet. Er wordt onderscheidt gemaakt tussen:
Iedere organisatie is, als het goed is, dagelijks bezig met het verbeteren van haar kwaliteit. Of het nu gaat om onze dienstverlening of de uitvoering van onze processen of om de informatievoorziening. We zoeken allemaal naar kwaliteitsverbetering. Onze wetgevers en onze vakgoeroes werken hier geducht aan mee door keer op keer nieuwe modellen te introduceren die of verplicht zijn of een enorme verbetering in onze bedrijfsvoering garanderen.
De keuze uit modellen begint langzamerhand te lijken op de keuze uit een hypotheek; welke keuze je ook maakt, je hebt altijd het idee dat er nog een betere variant is. In dit artikel willen we de belangrijkste kwaliteitsmodellen voor de controller op een rij zetten en op een overzichtelijke manier presenteren in welke situatie de controller voor een bepaald kwaliteitsmodel zou moeten kiezen. Er wordt ingegaan ...Heeft u ook een verantwoordelijkheid in personeelsmanagement? Kijk dan ook op HR Praktijk voor zekerheid over wetten en regels!