In dit artikel gaan we dieper in op het 'Business Performance Improvement'-kwaliteitsmodel (BPIM). De Business Performance Improvement Method (BPIM) fungeert als raamwerk voor alle activiteiten en op te leveren producten bij grootschalige verbeterprogramma's en projecten (zowel evolutionair als radicaal). Het is mogelijk om de andere methoden en technieken toe te passen binnen BPIM (bijvoorbeeld Six Sigma of INK). Voordelen van het gebruik van BPIM zijn:
BPIM kent acht fasen:
Er worden vijf werkstromen onderkend. Elk van deze werkstromen dekt een bepaald onderdeel van de implementatie af. De werkstromen zijn:
In dit artikel zullen we ook dieper ingaan op het kwaliteitsmodel de balanced scorecard (BSC). Elders treft u al een uitgebreide beschrijving aan van de BSC. We gaan dan ook alleen in op de relatie tussen de balanced scorecard en ISO, in het bijzonder de relatie tussen BSC en ISO 9001:2000. Hierbij richten wij ons op:
Kunnen ISO 9001-gecertificeerde organisaties de BSC als instrument gebruiken? Op welke eisen van ISO 9001 kan de BSC een invulling geven? ...Heeft u ook een verantwoordelijkheid in personeelsmanagement? Kijk dan ook op HR Praktijk voor zekerheid over wetten en regels!